کیف پول های ارز دیجیتال
نوشته شده توسط : نیما

قبل از اینکه به صورت تخصصی به کیف پول های ارز دیجیتال بپردازیم میخواهیم در مورد اینکه پول های واقعی خود را چگونه نگهداری می کنیم صحبت کنیم در دنیای واقعی پول های خود را در حساب های بانکی امن نگه داری میکنیم .کیف پول دیجیتال هم در به همین صورت کار می کنند و به شما می گویند چگونه رمز ارزهای خو را ذخیره کنید.انواع مختلفی دارند که بسته به نوع نیاز ما مورد استفاده قرار میگیرند.

کیف پول های ارزهای دیجیتال مانند حافظه های کوچک هستند ارزهای دیجیتال خریداری شده در آن ذخیره می شود و قابل انتقال به افراد دیگر هستند.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

در این مقاله قصد داریم مفهوم و کاربرد کیف پول های دیجیتال بپردازیم:

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول های دیجیتال درواقع یک اپلیکیشن است که بروی سیستم و یا گوشی نصب می شوند وبه  با کمک این کیف پول ها ارزهای دیجیتال را ذخیره و نگهداری کرد و انواع معاملات را از طریق آن انجام داد.یکی از ابزار های ضروری برای هر فردی که در بازار ارزهای دیجیتال کار می کند یک ابزار مهم می باشد.

همان طور که می دانیم کیف پول های دیجیتال تماما الکتررونیک می باشد و درسترسی به آن از طریق آدرس های طولانی که حاوی عددو حروف می باشد انجام می شود.این آدرس فقط محدود به کیف پول دیجیتال می شود به این معنی که شخصی سازی شده هستند.هر تعداد آدرس خواسته باشیم می توانیم بسازیم زیرا هیچ محدودیتی برای ساختن آدرس کیف پول دیجیتال نمی باشد.

کیف پول ارز دیجیتال از کلید خصوصی و عمومی تشکیل می شود که برای انتقال و دریافت رمز ارزها استفاده می شود.

در ادامه به مفهوم اصلی این دو کلید می پردازیم.

کلید خصوصی (private key)

کلید خصوصی یک راه ارتباطی بین کاربر و ارزهای دیجیتال است.فردی که این کلید را دارد صاحب کیف پول محسوب می شود.گم کردن اطلاعات مربوط به کیف پول های دیجیتال باعث مشکلات بسیار زیادی میشود زیرا که امنیت کیف پول دیجیتال را تامین می کند و با امضا مهر تایید بر تمام تراکنش ها میزند.

کلیدهای خصوصی مانند پسورد ها هستند که از طریق آن می توان دسترسی کامل به تمام دارایی های کیف پول ارزهای دیجیتال پیدا کرد.و با فراموش کردن این پسورد شما به راحتی تمام دارایی خود را از دست می دهید.

با این مثال توضیح بیشتری درباره کلید خصوصی به شما خواهیم داد:

شما برای این که موجودی کارت خود را ببینید یا پولی را از حساب خود برای دیگران انتقال دهید نیاز به رمزی دارید که بین شما و بانک مبدا یک راز می باشد.شما هم برای انتقال رمز ارزهای خود به این رمز نیاز دارید.

کلید عمومی(public key):

کلید عمومی یک رمزنگار و ادرس کیف پول شماست که همانند کلید خصوصی از یکسری کارکتر تشکیل شده اند که برای انتقال ارزهای دیجیتال به آن کارکتر ها نیاز داریم.این کلید با استفاده از (ورژن هش) این اعداد/حروف وارد شده در ورودی را به حروف/اعداد جدید در خروجی به صورت رمز گذاری کنید.این کار باعث بالا رفتن امنیت و جلو گیری از هک شدن توسط هکرها می شود.

انواع کیف پول دیجیتال

اناع بسیار زیادی از کیف پول دیجیتال در بازار وجود دارد،که انتخاب نوع آن بستگی به استفاده آن به خود شما دارد.در حالت کلی دو نوع اصلی کیف پول داریم که به کیف پول سر و کیف پول گرم تقسیم میشوند.که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

کیف پول سرد

این کیف پول بدون نیاز به اینترنت کار می کنند و امنیت بسیار بالایی نسبت به کیف پول های گرم هستند.این کیف پول ها را برای سرمایه گذاری بلند مدت به کار می روند.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری امنیت بسیار بالا تری نسبت به همه کیف پول ها دارد زیرا رمز خود را شخصا بروی آن وارد می کنید.و وظیفه اصلی کیف پول سخت افزاری نگه داری ارز های دیجیتال و کلید های خصوصی و عمومی می باشد.کیف پول سخت افزاری فقط زمانی به اینترنت متصل می شود که ارزهای دیجیتال را انتقال میدهد.

انواع کیف پول کاغذی:

  • Ledger nano s
  • Trenzor
  • Keep key
  • Ballet hardware wallet

کیف پول کاغدی

در این روش کلید های خصوصی و عمومی شما بروی کاغذ چاپ می شود.و برای انتقال رمز ارزها می توان کلید ها را در نرم افزار های کیف پول های دیجیتال وارد کرده و کار خود را انجام دهید.

یکی از مزیت های این کیف پول وصل نبودن آن به اینترنت است و به این گونه هرکر ها نمی توانند آن را هک کنند.اما به دلیل فیزیکی بودن آن ممکن است مورد تاثیر اتفاق های محیط طبیعی قرار گیرد و از بین برود یا دزدیده شود.

  • Bitta address
  • bitcoinpapare

کیف پول گرم

 برای استفاده از کیف پول گرم حتما باید به اینترنت متصل باشید به همین دلیل است که بیشتر مورد هک شدن توسط هکرها قرار می گیرند.یکی از مزیت های استفاده از کیف پول های گرم دسترسی آسان به این کیف پول ها است. ولی امنیت پایین تری نسبت به کیف پول های سرد دارند.به همین دلیل است که در هنگام انتخاب این کیف پول ها باید سرور اراِئه دهنده را به خوبی برسی کرده و از آن اطمینان حاصل کرد. یکی از پر طرفدار ترین کیف کیف پول های گرم صرافی های ارز دیجیتال می باشند.

برای کسانی که دائما با سرمایه های ارزدیجیتال خود کار می کنند کیف پول های گرم پیشنهاد می شود.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

کیف پول تحت وب

یکی از آسان ترین راها برای برای انتقال اطلاعات می باشد.یکی از ویژگی های استفاده از کیف پول های تحت وب این است که نیاز به هیچگونه نرم افزاری نیست و شما میتوانید با استفاده از یک مرورگر با اطلاعات خود (نام کاربری و رمز عبور) وارد کیف پول دیجیتال خود شوید.نام کاربری و رمز عبور شما بروی سرور اصلی ذخیره میشود.

این کیف پول از امنیت پایینی برخوردار است زیرا به علاوه بر احتمال هک شدن آن احتمال کلاه برداری شرکت به راهای مختلف نیز وجود دارد.

معروف ترین کیف پول های تحت وب شامل: مای اتر والت MyEther Wallet،بلاکچین Blockchain،وب پینمنت peyments

کیف پول روی موبایل

کیف پول موبایل در موبایل شما دانلود می شود و شما می توانید از طریق این برنامه به کیف پول دیجیتال خود دست پیدا کنید و رمز ارزهای خود را در آن ذخیره کنید.این راه آسان ترین راه برای دسترسی به کیف پول های دیجیتال می باشد زیرا هرکسی امروزه یک گوشی موبایل همراه برای خود دارد.شما با اسکن کد sq می توانید تمامی خرید های خود از فروشگاه های که با ارز دیجیتال مثل بیت کویین را پشتیبانی میکنند خرج کنید.

با تمامی مزایایی که این کیف دیجیتال دارد اما یک عیب این کیف پول ها که باعث هک آن می شود بروز رسانی مداوم آن به صورت مداوم توسط بلاکچین هاست.همچنین با ربوده شدن یا گم شدن گوشی همراه شما کیف پول دیجیتال شما در خطر خواهد بود.

چند نمومنه از کیف پول های دیجیتال موبایل:تراس ولت trust wallet ،سیف پل safepal،کای سیلیومmycelium ،الکترامelectrum

کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاب مانند کیف پول موبایل فقط بروی سیستم شخصی نصب می شود وفقط از همان دستگاه قابل دسترس می باشد.اما زمانی که کسی بتواند به سیستم شما دست پیدا کند کیف پول شما هم در دست داشته باشد.کیف پول های دسکتاپی اکثرا به دلیل ظاهر های کاربر پسند و دسترسی راحت رواج پیدا کرده اند.

انواع کیف پول های دیجیتال عبارتند از: کیف پول ترزور terozer،کیف پول الکترومelectorom،کیف پول اتمیک atomic

امنیت کیف پول های دیجیتال

امنیت کیف پول های شما بسیار مهم است پس از هر کیف پول دیجیتالی که استفاده می کنید نباید کلید خصوص خود را در دسترس هر شخصی قرار بدهید زیرا امکان هک شدن توسط هکر ها همیشه است.هکرها میتوانند از طریق بد افزارها،ربات ها و غیره کیف پول های شما را هک کنند.پس همیشه باید حواستان به لینک ها یا برنامه های که نصب می کنید باید باشد.

حالا چه کارهایی برای داشتن کیف پول امن میتوانیم انجام دهیم؟

از ان بک آپ  بگبریم

همیشه سعی کنید از کیف پول دیجیتال خود یه بک آپ تهیه کنید تا در صورت از بین رفتن کیف پول از ان یک نسخه داشته باشید.

درباره کیف پول تحقیق کنید

قبل از انتخاب کیف پول حتما درباره کیف پول تحقیق کنید تیم سازنده آن را به خوبی بشناسید.کیف پول را حتما باید از منبع اصلی آن و آخرین ورژن دانلود کرد.

تحت هیچ شرایطی اطلاعات خصوصی خود را با کسی در میان نگذارید حتی تیم پشتیبانی

کلید خصوصی،پین کد،رمرز عبورتان را با هیچکس حتی تیم پتیبانی در میان نگذارید و تمامی این موارد را فقط در برنامه های کیف پول دیجیتال وارد نکنید.هر پیامی یا ایمیلی برای نشان دادن رمز شخصی شما جعلی می باشد.

به روز رسانی کنید

سعی کنید نسخه جدیدی که از کیف پولی که استفاده می کنید میاید را دانلود کنید.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال





:: برچسب‌ها: ارز دیجیتال , امنیت صرافی ارز دیجیتال , اصطلاحات ارز های دیجیتال , کیف پول , کیف پول های ارز دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: